توالت ریم بسته و توالت ریم باز

شاید برای شما سوال شده باشد که : توالت ریم بسته یعنی چه ؟ توالت ریم باز به چه معناست ؟ تفاوت ما بین توالت ریم باز و ریم بسته چیست ؟

در پاسخ به شما می گوییم :

آب ریز توالت های ایرانی به دو دسته تقسیم می شوند:

۱. ‌ریم بسته ( آب ریز بسته یا Closed Rim )

نوع پیشرفته، جدید و مدرن توالت های زمینی ( توالت های ایرانی ) می باشد. در این مدل آبریز ، حفره هایی با فاصله هایی معیّن در نظر گرفته شده تا آب ، بعد از وارد شدن به کانال آب ریز ، به گردش در آید و بعد از آن ، از حفره هایی با فاصله های منظم به شکلی یکنواخت و آبشاری در فضای کاسه جریان پیدا کند. این امر باعث می شود شستشو بهتر و بهداشتی تر انجام پذیرد.

حفره های منظّم در کانالِ ریم بسته ( آبریز بسته ) علاوه بر ایجاد حجم آب جاری به صورت یکسان در فضای دور کاسه توالت ، تمام سطوح داخل کاسه را کاملا شستشو می دهد و مانع از تجمع حشرات و یا فضولات در کاسه توالت می شود.

توالت ریم بسته

۲. ریم باز ( آب ریز باز یا Open Rim )

این نوع آب ریز ( ریم باز ) ، نسبت به آب ریز بسته ( ریم بسته ) نوع ساده تری می باشد. این آب ریز بیشتر در توالت های قدیمی موجود است و کانالی باز و بدون حفره های منظم است و آب ، سریعا پس از وارد شدن به کانال آب ریز ، به طرف حفره ی موجود در کاسه جریان پیدا می کند.

این مدل کاسه توالت ، محلی برای تجمع فضولات و حشرات ( سوسک و غیره ) است ، از نظر بهداشتی در رده ی پایین تری قرار دارد ، و کمتر توصیه می شود.

توالت ریم باز

فروشگاه افرا

انواع توالت ایرانی در فروشگاه افرا استون