انواع سیستم های تخلیه توالت فرنگی

امروز میخواهیم درباره ی انواع سیستم های تخلیه توالت فرنگی با شما صحبت کنیم. 1.سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی: سیستم تخلیه ریزشی از قدیمی‌ ترین روش ها در توالت فرنگی است که اغلب در مدل‌ های دو تکه مشاهده می‌ شود. در این روش آب با فشار از مخزن به لبه بالایی کاسه وارد می ‌شود. در لبه سوراخ‌ هایی قرار دارد که آب از این منافذ به صورت آبشار به پایین سرازیر می ‌شود و تخلیه را انجام می ‌دهد. از معایب روش ریزشی، مصرف زیاد آب و صدای بلند در حین تخلیه است. اما در عوض به دلیل فشار زیاد آب، معمولا مشکلات گرفتگی در خروجی پیش نمی ‌آید.

سیستم تخلیه توالت فرنگی ریزشی

2.سیستم تخلیه گردابی: در این سیستم تخلیه توالت فرنگی، آب از مخزن سیفون وارد کاسه توالت می ‌شود. در کاسه آب با چرخش، به صورت گردابی محیط را تمیز می ‌کند و سپس به سمت خروجی در کف می‌رود. تخلیه گردابی توالت فرنگی سه عیب دارد: مصرف آب در آن بالا است، گاهی امکان گرفتگی وجود دارد و تخلیه زمان نسبتا زیادی طول می ‌کشد. مزیت آن نیز سر و صدای کمتر نسبت به تخلیه آبشاری است.

سیستم تخلیه توالت فرنگی گردابی

3.سیستم تخلیه واترجت یا تک شوتینگ: واترجت از سیستم‌ های جدید است که با شوتینگ تخلیه را انجام می ‌دهد. در این سیستم اولا منافذی در لبه قرار دارند که با ریزش آب دور کاسه را شستشو می ‌دهند. ثانیا آب از کانال به شوتینگی که در عمق کاسه قرار دارد هدایت می‌ شود و عمل تخلیه با فشار انجام می‌ شود. ترکیب دو روش ریزشی و شوتینگ باعث شده تخلیه واترجت هم مصرف آب کمتری داشته باشد و هم قدرت و زمان تخلیه بهبود پیدا کند.

سیستم تخلیه توالت فرنگی واترجت

4. سیستم تخلیه توربوجت یا سه شوتینگ: پیشرفته ‌ترین و بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی ، تخلیه توربوجت است. این روش تقریبا مثل روش واتر جت عمل می‌ کند اما با یک تفاوت. گفتیم در تخلیه واترجت شستشوی کاسه با سیستم ریزشی انجام می‌شود. در توربوجت به جای سیستم ریزشی، دو شوتینگ در بالای کاسه قرار دارند. در واقع شستشوی کاسه با دو شوتینگ بالا انجام می ‌شود و تخلیه با شوتینگ کف. این ویژگی باعث شده مصرف آب در این روش به حداقل برسد، سر و صدا و زمان تخلیه کمتر شود و شستشو به بهترین شکل انجام شود.

سیستم تخلیه توالت فرنگی توربوجت